A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
A vásárolt áruk jellemzőit a konkrét árucikk információs oldalából tudhatja
meg részletesen. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért nem
vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként illusztrációk.
A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett nettó és bruttó
ár, a feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Áraink
forintban értendőek!
Az esetleges elírásokból eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget.
Több termékcsoportból történő egyidejű vásárlás esetén az egyes
termékcsoportokba tartozó árukra vonatkozó szállítási és fizetési
feltételek eltérhetnek egymástól.
Egyéb feltételek
A Labo-Phone Kft. ezúton tájékoztatja, hogy személyes adatait a szerződés
teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében
tárolja. Külön rendelkezés hiányában a Labo-Phone Kft. a későbbiekben
tájékoztatja Önt akcióiról és újdonságairól. Felhívjuk figyelmét, hogy az
esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk! A
termékoldalon található műszaki adatok tájékoztató jellegűek, a hivatalos
termékspecifikációért kérjük látogasson el a termék gyártójának
weboldalára.
Személyes átvétel üzleteinkben:
A megrendelést követően kollégáink tájékoztatást adnak a termék
átvételéről. Amennyiben a megrendelt termék raktáron van, átvehető az
üzletünkben.
Kérjük, minden esetben várja meg kollégáink visszajelzését a rendelés
állapotáról, mielőtt elindulna szaküzletünkbe átvenni a terméket.
Amennyiben a kiválasztott termék nincs raktáron, kollégáink telefonon
felkeresik Önt az áru várható beszerzési idejével kapcsolatban, majd a
termékbeérkezést követően újból értesítik Önt. Az egyeztetett időpontban a
termék átvehető az előzetesen megjelölt üzletünkben.
Üzleteinkben történő személyes átvételkor az ÁFÁ-s számlát, vagy blokkot
kiállító munkatársunknál történik a fizetés. Ez esetben, ÁFÁ-s számla
igényét kérjük előre jelezze üzletünkben, eladó kollégáinknál!
Szolgáltatásunknál (fotókidolgozás, nyomtatás) lehetőség van személyes
átvételre, illetve GLS futárszolgálat által történő házhozszállításra.
Személyes megrendelés esetén vállalási határidőink a következőképpen
alakulnak:
1 nap |
3-5 nap |
2 nap |
2 nap |
2 nap |
digitális képkidolgozás |
analóg filmkidolgozás |
vászon, poszter nyomtatás |
reprodukció:képről kép, egyedi naptárak |
fényképes ajándéktárgyak |
A munkák várható elkészülési idejéről kollégáink minden esetben
tájékoztatják Önt.
Online képrendelés esetén a hétköznap 11 óráig leadott megrendelését már
másnap átveheti üzletünkben, vagy kérheti a csomag házhozszállítását.
Technikai probléma esetén a pontos elkészülési idő kitolódhat, ezért
felelősséget nem tudunk vállalni.
Az esetleges szállítási késedelem, vagy a megrendelés teljes meghiúsulása
esetén a Labo-Phone Kft.-t kártérítési kötelezettség nem terheli.
Szállítás utánvétes csomagként:
Amennyiben honlapunkon több képrendelést ad le egy nap, úgy a tételeket
összevonjuk és egyben, egy szállítási díjjal szállítjuk. Ha a rendelése
meghaladja az 5000 Ft-ot az ország egész területén mi álljuk a szállítási
költséget. Kérjük, ha több tételben tölti fel rendelését, jelezze számunkra
elérhetőségeinken.
A kiszállítás a GLS futárszolgálattal történő kézbesítéssel történik.
Amennyiben a futárszolgálatot szeretné igénybe venni, válassza ki az
átvétel módjánál.
A kézbesített termékek ellenértékét a GLS futárszolgálat kézbesítőjének
kell fizetni a csomag átvételekor. Házhozszállítással történő rendelés
esetén, kérjük átvételkor ellenőrizze tételesen a termék(ek)
sértetlenségét, a csomagban foglalt egyéb kiegészítőket, a számlán szereplő
adatok helyességét. Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot
visszaküldeni központunkba. Kérjük észrevételeiről tájékoztassa a futárt és
az ügyfélszolgálatunkat, hogy a felmerült hibát mielőbb korrigálhassuk. A
GLS futárnál jegyzőkönyvet vetessen fel az esetleges sérülésekről.
Szállítási határidők, költségek
A szállítási határidők kizárólag a munkanapokon, 11 óráig leadott
megrendelésekre, valamint a raktáron levő termékek kiszállítására
vonatkoznak. A szállítási határidő 1 munkanap. Hétvégén nincsen
kiszállítás.
Csomagolás:
Nem számítunk fel csomagolási költséget.
Szállítási díjak :
Bruttó 5000 Ft feletti megrendelés esetén a kiszállítás az ország egész
területén ingyenes!
Személyes átvétel esetén a képkidolgozás árain kívül semmilyen csomagolási
és transzferdíj nem terheli a vásárlót.
A megrendelés lemondása
A vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a
termék vásárlásától elállni.
Ezt az igényét jelezheti ügyfélszolgálatunkon a +36703180022-es
telefonszámon. Ebben az esetben a vevőt semmilyen költségviselési
kötelezettség nem terheli.
Ha szolgáltatást szeretne lemondani, pontosítani vagy módosítani, kérjük
mielőbb hívja ügyfélszolgálatunkat (+36703180022), vagy jelezze e-mailben
(info@fujilabor.hu), mivel a gyártás folyamatosan történik. Így a már
elkészült munkákat nem tudjuk módosítani, vagy törölni.
Vásárlástól való elállás
Amennyiben a vásárlástól a termék átvételét követően kíván elállni, azt a
következő módon teheti meg:
A vásárló, az áru átvételét követő 8 munkanapon belül, indoklás nélkül
elállhat a vásárlástól. Az elállás csak a házhozszállítással történt
vásárlások esetében alkalmazható, személyes átvétel esetén nem
érvényesíthető! Ennek módjáról a 17/1999. (II.5.) számú kormányrendelet
rendelkezik. A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve
gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A terméket eredeti, sértetlen
állapotban kell a számlával, illetve a garancialevéllel együtt
visszajuttatnia az üzletünkbe. Kizárólag sérülésmentes, hiánytalan tartalmú
és csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén térítjük meg a teljes
vételárat. Az elállási jog gyakorlása nem jelent többletköltséget a vásárló
számára, a termék visszajuttatásáról azonban ügyfelünknek kell
gondoskodnia, így az esetlegesen felmerülő szállítási, ill. utazási
költségek a vásárlót terhelik.
A termék visszaküldését utánvétes csomagként sajnos nem áll módunkban
elfogadni. Kérjük, hogy a termékeket minden esetben vagy személyesen, vagy
valamely futárszolgálattal juttassa vissza. Amennyiben a visszaküldött
csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Labo-Phone Kft kötelezettséget
vállal arra, hogy a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek
megfelelően, a csomag átvételét követő 30 napon belül hiánytalanul
visszautalja a vásárló részére.
Amennyiben az árucikk sérült, vagy viseltes állapotban van, a Labo-Phone
Kft fenntartja a jogot az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő
kárának megtérítésére, ill. megtagadhatja az áru visszavásárlását.
Az adott árucikk díjmentes cseréje csak abban az esetben lehetséges, ha a
gyári csomagolásban található kiegészítők, tartozékok, dokumentációk, és
azok csomagolása ép és bontatlan állapotban van. Ellenkező esetben a
vételár 25-50%-kal csökkentett értéke kerül visszafizetésre, amely a gyártó
általi újracsomagolás és a kiegészítők cseréjének a költsége.
Nem gyakorolható az elállás joga, olyan speciális igényű termék esetén,
melyet rendelésre gyártottak, vagy egyedileg szereztünk be.
(képkidolgozás, vászon, poszter nyomtatás)
A megrendelő elállási jogát a 17/1999. (II. 5.) Kormányrendelet 5. §-ban
foglalt esetekben nem gyakorolhatja. Az elállási jog gyakorlása során a
megrendelő jóhiszeműen köteles eljárni, jogát rendeltetésének megfelelően
köteles gyakorolni. Ezen joggyakorlás nem vezethet a joggal való
visszaéléshez a megrendelő részéről (Polgári törvénykönyv 5. §).
Labo-Phone Kft.
Az eladó adatai
Cégszerű megnevezése:
Labo-Phone Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Adószáma:
12736889-2-04
A székhely címe:
5540 Szarvas, Árpád köz 2.
Telefon:
06-70-318-00-22
Üzlet/telephely címe:
5540 Szarvas, Árpád köz 2.
E-mail cím:
info@fujilabor.hu
Vásárlási feltételek
Teljesítés módjai:
Személyes átvétel,házhozszállítás.
Teljesítés költsége:
Szállítási feltételek szerint.
Telefonos ügyelet nyitva tartás:
H-P: 9:00-17:00
Szo: -
Árpád köz. 2. szám alatti üzlet az alábbi telefonszámon : +3670/573-1000
H-P: 9:00-17:00
Szo: 9:00-12:00
Az online megrendelt termékek, szolgáltatások kiszállítása általában 1-5
munkanapon belül történik. Amennyiben a termék nincs raktáron, úgy e-mail
és/vagy telefon útján értesítjük a várható szállításról.
Adatkezelés
Az webáruház használata során a Labo-PhoneKft. részére rendelkezésére
bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél
számára, kivéve abban az esetben amennyiben az a
Labo-Phone Kft. alvállalkozója. (Pl: Futárszolgáltat, a megrendelés
kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk
kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama,
stb). Ezen adatokat a Labo-Phone Kft. kizárólag jogilag hitelesen indokolt,
és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás
igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné
engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője
beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak
részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl,
amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a
felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül
tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Labo-Phone Kft.
mindaddig rögzíti, amíg a Vásárló nem kéri azok törlését. Adatai törlését,
módosítását bármikor kérheti írásban a info@fujilabor.hu e-mail címen. A
jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a
polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló
17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, valamint az nformációs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései
az irányadók. A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének
rögzítésével elfogadja a Labo-Phone Kft. általános szerződési feltételeit,
továbbá adatkezelési elveit.
3 napon belüli meghibásodás - A termék cseréje:
Ha az Ön által vásárolt termék a vásárlástól számított 3 napon belül
meghibásodott, kívánságára azt az eredeti termékkel megegyező típusú új
termékre cseréljük. Ha cserére nincs lehetőség (pl. éppen nincs raktáron az
adott típus), a vásárló választása szerint a termék visszaszolgáltatásával
egyidejűleg a vételárat visszafizetjük, vagy a vételárkülönbözet
elszámolása mellett más típusú terméket adunk át a megrendelő részére.
A 3 napon belüli csere fontos feltételei:
1. A készülék sérülésmentes
2. Minden gyári tartozék és a csomagolás (doboz)
3. Eredeti számla/blokk és garancialevél
Ha a fentiek közül bármelyik meghiúsul, a készüléket csak javításra tudjuk
felvenni.
A 3 napos cseregarancia nem a termék azonnali cseréjét jelenti, hanem a
termék javítás nélküli cseréjét.
Egyes esetekben nem dönthető el azonnal egyértelműen, hogy a termék valóban
hibás, vagy sem. Ezekben az esetekben a cseréhez a szakszervíz
szakvéleményére van szükség, így jegyzőkönyv ellenében a terméket
üzletünkben átvesszük a vásárlótól. Amennyiben a készülék valóban hibás,
abban az esetben nem megjavításra kerül, hanem egy új készüléket
biztosítunk helyette.
3 napon túli meghibásodás
Ha a hiba 72 órán túl jelentkezik:
Kérjük kedves Vásárlóinkat forduljanak a garanciajegyen megjelölt
szervízhez.
Egyes termékek 3 napon túli meghibásodása esetében az üzletünkbe kell
visszajuttatni a készüléket javításra. Ennek több módját is elfogadjuk:
1. Nyitva tartási időnkben személyes hozza be hozzánk az 5540 Szarvas,
Árpád köz 2. alatti üzletünkbe
2. Postán, vagy futárral elküldi a fent említett címre
Elküldés előtt, kérjük mindenképpen egyeztessen velünk telefonon! A
postáról érkezett készüléket csak abban az esetben tudjuk átvenni, ha a
csomagolás sérülésmentes. A postai, ill. futárköltséget minden esetben a
vásárló köteles állni. Utánvéttel feladott csomagot sajnos nem áll
módunkban átvenni. Kérjük minden esetben tüntesse fel a csomagban a hiba
leírását, a vásárló nevét, elérhetőségét, valamint csatolja a számlát, és a
garancialevelet!
A megvásárolt termékek mellé kapott számlát/blokkot, valamint a
garancialevelet minden esetben meg kell őrizni, ugyanis ezzel tudja
igazolni a vásárlást, illetve a garancia kezdetének idejét. Kérjük, a
garanciajegyet minden esetben olvassa el átvételkor! A garancia
értelemszerűen a garanciajegyen feltüntetett ideig érvényes.
A meghibásodott termékek garanciális javítása alatt sajnos cserekészüléket
nem tudunk biztosítani.
Ha a készüléken sérülés vagy beázás nyoma látható, automatikusan megszűnik
minden nemű garancia.
Elveszett jótállási jegyet sajnos nem áll módunkban pótolni. A
garancialevélen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás,
valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga
után.
A garanciát kizáró feltételek
1. Helytelen szállítás, tárolás, erőszakos külső behatás, külső kábel
szakadás, elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség) okozta
rongálódás.
2. Szakszerűtlen kezelés, poros, nedves környezetben való használat.
3. "Házilag" végzett szakszerűtlen beavatkozás, javítás, bővítés,
átalakítás.
4. Hibásan telepített, nem jogtiszta szoftver vagy vírus okozta
meghibásodás.
5. Természetes elhasználódás.
A javítási határidő
A garancia időtartama a vásárlás napjával kezdődik. A termék javítása
esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel.
Kivétel, ha a szerviz hardver hibát nem talált, azaz a meghibásodást a
szakszerűtlen kezelés, vírus, nem jogtiszta szoftver stb. okozta.
A termék vagy jelentős részének cseréje esetén a jótállás időtartama a
kicserélt termék (jelentős része) tekintetében újra kezdődik.
A vásárló a termékben észlelt hibát cégünk felé a legrövidebb időn belül
köteles jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt
terhelik.
Javításhoz általában a komplett alapgépet kell a szervízbe behozni.
Tölthető "AA" típusú elemeket, memóriakártyákat, vállpántokat, stb. kérjük
ne hozzanak be! A javításra leadott adathordozókon lévő adatokért
felelősséget nem vállalunk!
A meghibásodott készülék szervízelési idejét, vagyis a javítási idő hosszát
nem határozza meg törvény, ill. rendelet. A 151/2003. (IX.22)
kormányrendelet mindössze javaslatot tesz, mely szerint a szakszervíznek
törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést 15 napon belül
elvégezze.
A szervízbe való eljuttatás
Az üzletünkben vásárolt, és hozzánk visszahozott, vagy beküldött
garanciális termék szervízbe való eljuttatásának költségét a Labo-Phone Kft
állja.
A már nem garanciális gépek esetében a futárköltség a vásárlót terheli.
Szavatosság
( a Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi törvény (Ptk.) 30-311 §-ai
alapján)
A megrendelés hibás teljesítése esetén ( nem felel meg a szerződésben
meghatározott tulajdonságoknak, nem megfelelő használati útmutató miatt) a
teljesítést követő 6 hónapon belül a fogyasztó kérheti a termék
kijavítását, kicserélését, árleszállítást, vagy elállhat a szerződéstől.
A teljesítés időpontjától számított kétéves, rejtett hiba esetén hároméves
elévülési határidő alatt érvényesíthetőek a szavatossági igények.
Fogyasztói szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell,
hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés
időpontjában megvolt, hat hónap után a fogyasztóra hárul a hibás teljesítés
bizonyításának terhe.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek –
ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket – a
kötelezettet terhelik.
Kicserélés vagy elállás esetén a fogyasztó nem köteles a dolognak azt az
értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat
következménye.
Szavatossági jogainak érvényesítésén kívül a fogyasztó a hibás
teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti a kártérítés
szabályai szerint.
A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási
igények intézéséről szóló 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet alapján a
fogyasztói szerződés hibás teljesítése miatt, vagy jogszabályon alapuló
jótállás keretében érvényesített kifogás intézése során ha a fogyasztó
szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát
képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval szemben, a fogyasztói szerződés
megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az
ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.
A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni,
amelyben rögzíti:
a fogyasztó nevét, címét
a fogyasztási cikk ( a továbbiakban áru ) megnevezését, vételárát,
a vásárlás időpontját,
a hiba bejelentésének időpontját,
a hiba leírását,
a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek
indoklását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak
bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három
munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást
vagy kicserélést az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható
rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak
okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A forgalmazónak
törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt
napon belül elvégezze.
Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel
kell tüntetni a fogyasztó nevét, címét, az áru azonosításához szükséges
adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a
fogyasztó a kijavított árut átveheti.
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény
(Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet
alkotja:
1 §
(1) A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685.
§ e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében
felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban:
fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási
kötelezettség terjed ki.
(2) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a
fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e
rendelet rendelkezései lépnek.
(3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a
fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás
nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási
jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve,
hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál
kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a
forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének
időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
2 §
(1) A jótállás időtartama egy év.
(2) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére
történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy
annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
3 §
(1) A forgalmazó köteles a fogyasztónak a fogyasztási cikkel együtt
- külön kérés nélkül - jótállási jegyet átadni.
(2) A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven
kell megfogalmazni.
(3) A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
a) a forgalmazó nevét és címét,
b) a fogyasztási cikk megnevezését, típusát, gyártási számát, továbbá - ahol alkalmazható - azonosításra alkalmas részeinek meghatározását,
c) a gyártó és - külföldről származó termék esetén - az importáló nevét, címét,
d) a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit,
e) a vásárlás vagy az üzembe helyezés időpontját.
(4) A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó
törvényből eredő jogait nem érinti.
4 §
(1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó
részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási
kötelezettségvállalás érvényességét.
5 §
(1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a
jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is
érvényesítheti.
(2) A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész
kerülhet beépítésre.
(3) A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó,
illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:
a) a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a javítás módját,
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,
d) a jótállás - a kijavítás időtartamával meghosszabbított - új határidejét.
6 §
(1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy
tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható
fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén
kell megjavítani.
(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és
felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó
gondoskodik.
7 §
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól
(üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít
csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1)
bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre,
hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a
meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
8 §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 60. napon lép hatályba;
rendelkezéseit a hatálybalépését követően kötött fogyasztói
szerződésekre kell alkalmazni.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti:
a) az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 117/1991. (IX. 10.) Korm. rendelet, valamint az azt módosító 119/1995. (IX. 29.) Korm. rendelet és a 6/1997. (I. 22.) Korm. rendelet;
b) a tartós fogyasztási cikkek alkatrész-ellátásáról és javítószolgálatáról szóló 35/1978. (VII. 6.) MT. Rendelet, valamint az azt módosító 74/1987. (XII. 10.) MT rendelet és a 118/1995. (IX. 29.) Korm. rendelet.
Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez
Hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény;
mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasalógép;
villamos és/vagy gázenergiával működtetett sütő-, főzőberendezések és ezek kombinációja 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
vízmelegítők, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezések 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztítógép, padlósúroló- és fényesítőgépek;
varrógép, kötőgép;
motoros kerti gépek, motoros kézi szerszámok, motoros szivattyúk 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
az egy éves, illetve az egy évnél hosszabb kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
személygépkocsi, motorkerékpár, kerékpár, babakocsi;
lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;
biztonsági riasztó- és jelzőberendezések10.000,- Ft bruttó vételár felett;
elektronikus hírközlő végberendezések (telefonok, mobiltelefonok, telefax-készülékek, több funkciós készülékek stb.) 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
üzenetrögzítők, kihangosító készülékek 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televíziók, projektorok, videomagnók 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
rádiók, autórádiók, rádiós ébresztőórák, rádió adó-vevő készülékek, amatőr rádióadók és rádióvevők, műholdas helymeghatározók 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
lemezjátszók, szalagos és kazettás magnók, CD-felvevők és -lejátszók, DVD-felvevők és -lejátszók, egyéni hangrendszerek és ezek tartozékai (keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal), mikrofonok és fülhallgatók 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
fényképezőgépek, film- és hangfelvevő kamerák, videokamerák és camcorderek, film- és írásvetítők, filmnagyítók, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülékek, fotónyomtatók, film- és diaszkennerek 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
MP3 lejátszók, Pendrive készülékek, illetve az ezekhez, valamint a digitális fényképezőgépekhez használatos memóriakártyák 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
távcsövek, látcsövek, mikroszkópok, teleszkópok, iránytűk, tájolók 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
számológépek, zsebszámológépek, menedzserkalkulátorok 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
írógépek és szövegszerkesztők 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
hangszerek 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
órák 10.000,- Ft bruttó vételár felett;
bútorok 10.000,- Ft bruttó vételár felett.
Elállás joga a távollevők között kötött szerződésekről szóló
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet alapján
A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül
elállhat.
A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az
árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést
megkötötte, feltéve, hogy az értékesítő a 3. § szerinti tájékoztatási
kötelezettségének eleget tett.
Ha az értékesítő nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási
kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének
napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének
napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja. Ha a 3. § szerinti
tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor
kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos
határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.
Az értékesítő köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul,
de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A
fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót
ezen felül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az
áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. §
szerinti elállási jogot
a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt az értékesítő a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;
b) olyan áru értékesítésére, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;
c) olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;
d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;
e) hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében;
f) szerencsejáték-szerződés esetében.
Ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészében az
értékesítő által nyújtott kölcsön fedezi, a fogyasztó a 4. § szerinti
elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.
A fogyasztó az értékesítőnek a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából
eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem
követelhető. Az értékesítő azonban követelheti a fogyasztótól a
kölcsönszerződés megkötéséből eredő kárának megtérítését, feltéve, hogy a
kölcsönszerződésben ezt a kár elemeinek és összegszerűségének
meghatározásával kifejezetten kikötötte, és a 3. § szerinti tájékoztatási
kötelezettségének eleget tett.
Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha az áru
árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által
nyújtott fogyasztási kölcsön fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási
kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és az értékesítő előzetes
megállapodásán alapul. Az értékesítő köteles a fogyasztó elállásáról a
pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni.
A 151 / 2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján az Artwork Photo Kft. az
általa értékesített termékekre 12 hónap garanciát vállal. Ettől
bizonyos esetekben eltérünk, ezt minden esetben külön feltüntetjük, és
közöljük Önnel
A jótállási jegyről:
- Ön a jótállási igényét a vásárolt termékhez mellékelt jótállási jeggyel
és az eredeti számla egyik példányával érvényesítheti, ezért kérjük, hogy
ezen iratokat gondosan őrizze meg.
- A jótállási jegyen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy
átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja
maga után.
A jótállási felelősséget kizáró feltételekről:
- Helytelen szállítás, tárolás, erőszakos külső behatás, külső kábel
szakadás, elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség) okozta
rongálódás.
- Szakszerűtlen kezelés, poros, nedves környezetben való használat.
- Hibásan telepített, nem jogtiszta szoftver vagy vírus okozta
meghibásodás.
- Természetes elhasználódás.
A jótállási és javítási határidőről:
- A jótállási időtartam a vásárlás napjával kezdődik.
- A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a
szervizben töltött idővel. Kivétel, ha a szerviz hardver hibát nem talált,
azaz a meghibásodást a szakszerűtlen kezelés, vírus, nem jogtiszta szoftver
stb. okozta.
- A termék vagy jelentős részének cseréje esetén a jótállás időtartama a
kicserélt termék (jelentős része) tekintetében újra kezdődik.
- A vásárló az észlelt hibát cégünk felé a legrövidebb időn belül köteles
jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt terhelik.
A javításról:
- A javításhoz csak új alkatrész használható fel.
- A javítás következtében a termék értéke, használhatósága az azonos ideig
rendeltetésszerűen használt termékekhez képest nem csökkenhet.
- Ha a javítás során kiderül, hogy a bejelentett hiba nem hardver eredetű
(helytelen kezelés, vírus okozta), úgy cégünk fenntartja a jogot magának,
hogy a mindenkori rezsióradíjat számítsa fel.
- Javításhoz általában a komplett alapgépet kell a szervizbe behozni
(eredeti csomagolásban, tartozékokkal. Cégünkkel történő előzetes
egyeztetés alapján ettől el lehet térni.)
- A javításra leadott adathordozókon lévő adatokért felelősséget nem
vállalunk!
- A termék oda- visszaszállításáról a vásárlónak kell gondoskodni, kivéve
ha a termék 10 kg-nál súlyosabb vagy kézi csomagként nem szállítható.
Jótálláson és szavatosságon alapuló vásárlói jogokról:
- Ha a termék a vásárlástól számított 3 napon belül, szakszerű
üzembehelyezés és kezelés mellett meghibásodott, Ön kérheti annak azonos
típusú új termékre való cseréjét.
- A vásárló a termék díjmentes javítását kérheti.
- Ha a cserére nincs lehetőség, úgy a vásárlási szerződéstől elállhat és a
vételárat kérheti vissza